Адаптація дітей-першокласників до навчання в школі
Початок навчання в школі - один з найбільш складних і відповідальних моментів в житті дітей як в соціально - психологічному, так і у фізіологічному плані.
Навчання дитини в ️-му класі - складний і відповідальний етап у її житті. Адже відбувається дуже багато змін. Це не тільки нові умови життя та діяльності - це й нові контакти, нові стосунки, нові обов'язки. Змінюється соціальна позиція: був просто дитиною, тепер став школярем.
Звикання до школи - тривалий індивідуальний процес. Згідно зі статистикою, тільки 50% дітей адаптується до нових умов і вимог упродовж півроку. Другій половині потрібно більше часу. Процес адаптації складається з багатьох, тісно взаємозв'язаних, аспектів: соціального, педагогічного, фізіологічного, психологічного тощо.
Шкільна адаптація включає в себе біологічну, психологічну і соціальну адаптацію.
Біологічна адаптація - це пристосування до нового режиму навчання й життя.
Психологічна адаптація - це входження до нової системи вимог, пов'язаних з виконанням навчальної діяльності.
Соціальна адаптація - це процес входження до учнівського колективу.
Як можуть допомогти батьки
Пояснити дитині, що означає «бути школярем» та для чого це потрібно. Розповідати про школу, про існуючі в ній правила, щоб дитина була обізнана і, відповідно, відчувала себе впевнено, не боялася і не сумнівалася у своїх здібностях.
Продумати режим дня і суворо його дотримуватися.
Навчити першокласника задавати вчителю питання (не боятися і т.д.).
Розвивати навички емоційного контролю, вміння підкорятися правилам.
Пояснити, що означає «акуратно», «старанно», формувати самооцінку.
Розвивати комунікабельні здібності.
Підтримувати бажання вчитися.
Вислуховувати уважно дитину, радити, як діяти в тій чи іншій ситуації.
Активно взаємодіяти з учителем і шкільним психологом.
Можна виділити наступні ознаки адаптації дитини до школи:
Процес навчання викликає у першокласника позитивні емоції, він упевнений в собі і не відчуває страх.
Новоспечений учень справляється зі шкільною програмою.
Дитина проявляє самостійність при виконанні домашніх завдань і звертається за допомогою до мами або тата тільки після того, як самостійно спробувала його виконати.
Немає коментарів:
Дописати коментар